ស្ថិតក្នុងបរិបទនៃការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចជាតិមានមូលដ្ឋានផ្អែកលើចំណេះដឹង
ការអប់រំដើរតួនាទីយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការបណ្តុះបណ្តាលធនធានមនុស្សដើម្បីបំពេញតម្រូវការទីផ្សារការងារ
និងសង្គម។ ប្រទេសមួយចំនួនបានប្រើប្រាស់យុទ្ធសាស្ត្រវិនិយោគលើធនធានមនុស្សដើម្បីទទួលបានផលចំណេញផ្នែកសេដ្ឋកិច្ច
តាមរយៈការស្រូបទាញប្រាក់ចំណូលពីការងារទាំងក្នុង និងក្រៅប្រទេស។ សហគមន៍សេដ្ឋកិច្ចអាស៊ាន
ជានិន្នាការថ្មី ផ្តល់ឱកាសដល់ប្រទេសជាសមាជិក ធ្វើលំហូរកម្លាំងពលករជំនាញដោយសេរី
ដែលធ្វើឱ្យការប្រកួតប្រជែងធនធានមនុស្សកាន់តែខ្លាំងក្លាថែមទៀត។ នេះមានន័យថាពលករជំនាញអាចចូលទៅធ្វើការនៅតាមប្រទេសជាសមាជិកនានាដែលកំពុងខ្វះខាតជំនាញទាំងនោះ
ហើយប្រទេសណាដែលមានលំហូរចេញច្រើន ប្រទេសនោះទទួលបានផលចំណេញពីសមារណកម្មនេះកាន់តែច្រើន។
ដោយសារ ភាសាអង់គ្លេសត្រូវបានកំណត់ជាភាសាផ្លូវការរបស់អាស៊ាន និងអត្ថប្រយោជន៍សម្រាប់ទំនាក់ទំនងលក្ខណៈអន្តរជាតិ ព្រមទាំងការធ្វើពាណិជ្ជកម្មទាំងក្នុងតំបន់ និងសាកល ធ្វើឱ្យការសិក្សាភាសាអង់គ្លេសមានប្រជាប្រិយភាពខ្លាំងក្នុងទីផ្សារអប់រំ
ពិសេសវិស័យអប់រំសាលារៀនឯកជនតួយ៉ាងដូចប្រទេសកម្ពុជាជាដើម។ បើយើងសាកល្បងសម្លឹងមើលនិន្នាការអប់រំនាពេលបច្ចុប្បន្ន
និងតទៅអនាគត យើងឃើញថាប្រទេសដែលប្រើប្រាស់ភាសាអង់គ្លេសជាភាសាផ្លូវការសម្រាប់ការសិក្សាទាំងកម្មវិធីសិក្សារដ្ឋ
និងឯកជន ហាក់ទទួលបានផលចំណេញច្រើនផ្នែកសេដ្ឋកិច្ច ច្រើនជាងគេ ដូចប្រទេសសឹង្ហបូរី
និងហ្វីលីពីនជាដើម។
ប្រទេសកម្ពុជាបាននឹងកំពុងយកចិត្តទុកជាខ្លាំងក្នុងការធ្វើកំណែទម្រង់
និងអភិវឌ្ឍន៍វិស័យអប់រំ ដើម្បីសម្រេចគោលដៅរបស់ខ្លួនក្លាយជាប្រទេសដែលមានប្រាក់ចំណូលមធ្យមកម្រិតខ្ពស់នៅឆ្នាំ២០៣០
និងជាប្រទេសអភិវឌ្ឍន៍នៅឆ្នាំ២០៥០។ ក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡាបានយកចិត្តទុកដាក់បន្ថែមទៀតលើការសិក្សាភាសាអង់គ្លេសដោយដាក់បញ្ចូលភាសានេះ
ក្នុងកម្មវិធីសិក្សានៅកម្រិតបឋមសិក្សានៅឆ្នាំ២០១៧។ ជាមួយគ្នានេះ ការអប់រំដោយប្រើប្រាស់ពីរភាសាកាន់តែមានប្រជាប្រិយភាពសម្រាប់មាតាបិតាសិស្ស
និងសង្គមដែលជំរុញឱ្យសាលារៀនឯកជនដែលអនុវត្តការបង្រៀនពីរភាសានេះមានការកើនឡើង
និងរីកចម្រើនជាលំដាប់។ ទន្ទឹមនឹងការកើនឡើងនូវតម្រូវការទីផ្សារអប់រំ តម្រូវការគ្រូបង្រៀនសម្រាប់បង្រៀនមុខវិជ្ជាផ្សេងៗជាភាសាអង់គ្លេសដូចជា៖មុខវិជ្ជាវិទ្យាសាស្ត្រ
គណិតវិទ្យា ភាសាអង់គ្លេស...ក៏មានការកើនឡើងផងដែរ។ មកដល់ពេលនេះ យើងឃើញមានហានិភ័យកាន់តែខ្លាំងឡើងសម្រាប់គ្រូបង្រៀនជនជាតិខ្មែរ
ដែលបញ្ចប់ការសិក្សាមុខវិជ្ជាភាសាអង់គ្លេស ឬឯកទេសផ្សេងៗ ដោយសារឱកាសការងារកាន់តែចង្អៀតទៅៗនៅតាមសាលារៀនឯកជននានា។
នេះគឺដោយសារគ្រូបង្រៀនមកពីប្រទេសជាសមាជិកអាស៊ានដែលប្រើប្រាស់ភាសាអង់គ្លេសជាយាន
ពិសេសហ្វីលីពីនចូលមកប្រកួតប្រជែងការងារ និងទទួលយកប្រាក់ខែប្រហាក់ប្រហែលនឹងគ្រូបង្រៀនជនជាតិខ្មែរដែរ
ហើយដើម្បីអត្ថប្រយោជន៍ទីផ្សារ ប្រាកដណាស់សាលារៀនឯកជនទាំងនោះនឹងទទួលយកគ្រូបង្រៀនដែលជាជនបរទេស
ប្រសើរជាងជនជាតិខ្លួនឯង។ ស្ថិតក្នុងបរិបទនៃកំណើនសេដ្ឋកិច្ចជាតិ កំណើនប្រាក់ចំណូលមធ្យមសម្រាប់មនុស្សម្នាក់
និន្នាការគ្រួសារតូច (គ្រួសារមានកូនតិច) ការវិនិយោគលើការអប់រំកូនកាន់តែច្រើនទៅៗនាពេលអនាគត
ហើយទីផ្សារអប់រំឯកជនកាន់តែទូលំទូលាយ ជាមួយនឹងឱកាសការងារកាន់តែច្រើនសម្រាប់គ្រូបង្រៀនជាជនបរទេសដែលប្រើប្រាស់អង់គ្លេសជាយាន។ ជាមួយគ្នានេះ វាក៏ធ្វើឱ្យសាច់ប្រាក់ជាច្រើនហូរចេញពីប្រទេសផងដែរ។ ទោះបីជាណាក៏ដោយ ការពង្រឹងការអប់រំនៅតាមគ្រឹះស្ថានសិក្សាសាធារណៈចូលរួមចំណែកដោះស្រាយបញ្ហាប្រឈមទាំងនេះបានមួយចំនួន៕
សាកល្បងវិភាគដោយ៖ ចៅ ឧស្សាហ៍
No comments:
Post a Comment
សូមផ្តល់ជាមតិយោបល់នៅចំណុចនេះ!