Tuesday, October 9, 2012

ស្វែងយល់ពីចិត្តវិទ្យាការងារ


១-សេចក្តីផ្តើម តើអ្នកកំពុងស្មុគស្មាញ ធុនទ្រាន់នឹងការងារមែនទេ?​តើអ្នក​កំពុងមា​នបញ្ហា​ផ្នែក​ទំនាក់​ទំនង​ជាមួយ​បុគ្គលិក​រួម​ការងារ​ ក្រុមគោល​ដៅ​ និង​អ្នក​គ្រប់​គ្រង​មែន​ទេ?​តើ​បរិយាកាស​​និង​ស្ថានភាព​ការងារ​របស់​អ្នក​មិន​សមប្រកបនឹង​បំណង​ប្រាថ្នា​ និង​តម្រូវការ​របស់​អ្នក​មែន​ទេ ? ខាង​ក្រោម​នេះ ជា​គន្លឹះ​ចិត្ត​សាស្រ្ត មួយចំនួ​ន​សម្រាប់​ឱ្យ​អ្នក​ស្វែង​យល់​ ហើយ​ដែល​មាន​សារ​ប្រយោនជន៍​ក្នុង​ការ​កសាង​ទំនុក​ចិត្ត​ការងារ​ ទំនាក់​ទំនង​ការងារ​ អភិវឌ្ឍន៍​បុគ្គលិក​លក្ខណៈ​និង​លើក​កម្ពស់​ប្រសិទ្ធភាព​ គុណភាព​ការងារ​ ពិសេស​កាត់​បន្ថយ​នូវ​អារម្មណ៍ស្ត្រេស​ការងារ​ និង​សម្ពាធការងារ ។
២-ខ្លឹមសារ
  • លក្ខណៈរូបរាង​កាយ​ ការ​តុប​តែងកាយ​ ល្អ​សក្តិសម នឹង​កិត្តិយស​ មាន​ឥរិយាបថ​ អាកប្ប​កិរិយា វាចា​និង​ឫកពារ​ ប្រកប​ដោយ​សីលធម៌​ គុណធម៌ ចូលចុះ​នឹង​សង្គម​ ។លក្ខណៈ​ខាង​លើ​ មាន​សារៈសំខាន់ ក្នុង​កា​រ​លើក​តម្លៃ និង​កិត្តិយស​ផ្ទាល់​ខ្លួន ។ មិន​ត្រូវ​បង្ហាញ​ភាព​ឥត​របៀបរៀប​រយ​ កិរិយា​ ឫកពារ​ មិន​ល្អ​ បែប​ធម្មជាតិ​របស់​ខ្លួន​ឱ្យ​បុគ្គលិក អ្នក​រួម​ការងារ​ឫ​អ្ន​ក​គ្រប់​គ្រង ឃើញ​ឡើយ​ ទោះ​នៅ​កន្លែង​ការងារ​ឬនៅផ្ទះក៏ដោយ ។​
  • ពេល​អ្នក​គ្រប់​គ្រង​សួរ​នាំពី​បញ្ហា​អ្វីមួយ​ អ្នក​មិន​ត្រូវ​ឆ្លើយ​ថា ឥតបាន​ដឹង​អីនោះ​ទេ ហើ​យ​សំខាន់​ជាង​នេះ​ទៅ​ទៀត​នោះ បើសួរនាំពី​កិច្ចការ​ក្នុង​នាទី​ដែលអ្នក​កំពុង​ទទួល​ខុស​ត្រូវ​បើ​យើង​នៅ​ស្ងៀម​ៗ យ​ករួច​ខ្លួន​អ្នក​គ្រប់​គ្រង​នឹង​គិត​ថា​ អ្នក​ជា​មនុស្ស​ដែល​មិន​អាច​ទុក​ចិត្ត​បាន​ អសមត្ថភាព​ មិនហ៊ាន​ទទួលខុស​ត្រូវ និង​ចេញ​យោបល់។ ជានិច្ចកាល​ត្រូវ​បង្ហាញថ្នាក់​គ្រប់​គ្រង​ឱ្យ​ឃើញ​ថា​យើង​ជា​មនុស្ស​មាន​សមត្ថភាព ។
  • បើ​អ្នក​បង្គាប់​បញ្ជា សួរ​ចង់ដឹង​យោបល់​អំពី​និស្ស័យ​ ការ​ប្រព្រឹត្ត​របស់​អ្នក​ណា​មា្នក់  យើង​គួរ​ជូន​យោបល់​តិច បំផុត​ពិសេស​គឺ រឿង​ក្នុង​ផ្លូវ​មិន​ល្អ មិនមែន​ជា​រឿង​មង្គលរបស់​អ្នក​ដទៃ ។​
  • មិន​ត្រូវ​យក​​រឿង​រ៉ាវ​ផ្សេងៗ​ទៅ​ប្តឹង​ចៅ​ហ្វាយ​នាយ​ ញឹក​ញាប់​ពេក​ទេព្រោះ​អាច​កើត​រឿង​អាក្រក់ ដល់​ខ្លួន​ និង​រំខាន​ដល់​អ្នក​គ្រប់​គ្រង ។
  • ចូរចៀស​វាង​ការនិយាយ​និន្ទា​ រិះ​គន់ ចាក់​ដោត លើក​ពី​ចំណុច​ខ្សោយ​របស់​អ្នក​ដទៃ ពិសេស​អ្នក​គ្រប់​គ្រង ទៅ​អ្នក​ណា​ម្នាក់​ស្តាប់​ឡើយ​ ទោះ​អ្នក​ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​ស្ថាប័ន ជាមួយ​គ្នា​ ឬក្រៅក៏ដោយ​ ។
  • ចៀសវាង​ការលើក​ខ្លួន​ឯង​ជ្រុល​អួត ខ្លួនថា​ ជា​អ្នក​ពូកែ ជាមនុស្ស​ល្អ ហើយ​វាយ​ឫកអួត ខ្លួន ។​អ្វីៗ គួរ​ទុក​ឱ្យ​ចៅហ្វាយ​នាយ​ជាអ្នក​វាយ​តម្លៃ ល្អជាង​ ។មាន​អ្នក​ខ្លះ​មាន​សមត្ថភាព​ធ្វើ​ការងារ តែ​មាន​និស្ស័យ​មិន​ល្អ​ ច្រើន​វាយឫក​ មានការ​ប្រកាន់​ខ្លួន​ចូល​ចិត្ត​និយាយ​ស្តី មើល​ងាយ​គេ​ឯង មិន​ចេះ​គួរ​សម និង​ខ្វះ​ការ​គោរព​ចៅ​ហ្វាយ ។
  • ត្រូវ​បង្ហាញ​ឱ្យ​ចៅ​ហ្វាយ​នាយឃើ​ញថា ខ្លួន ​អ្នក​មាន​សមត្ថភាព​ ជា​អ្នក​ធ្វើ​ការ​ល្អ ជួយ​ធ្វើ​ការ​ឱ្យ​ចៅ​ហ្វាយ​នាយ​បាន ធូរ​កម្លាំង ។ ត្រូវ​ធ្វើ​ខ្លួនជា អ្នក​សុភាព​រាបសា ហើយ​ចេះ ធ្វើ​ខ្លួន​ឱ្យ​ទៅ​ជា ទី​ស្រឡាញ់ ជាទី​ទុកចិត្ត​របស់​ចៅ​ហា្វយ​នាយ​ ហើយ​ជាទី​រាប់​អានរបស់​អ្នក​ធ្វើការ​ជាមួយ​គ្នា និង​អ្នក​ដទៃ ផងដែរ ។​
  • កិច្ចការ​ដែល​ចៅ​ហ្វាយ​នាយ​ប្រគល់​ឱ្យ​ធ្វើ​ អ្នក​ត្រូវ​ប្រញាប់​ប្រញាល់​ធ្វើ ហើយ​ធ្វើ​ដោយ​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​​ធ្វើ​យ៉ាង​ណា ឱ្យ​​កិច្ចការ​បញ្ចប់​ដោយ​ជោគជ័យ​ ទាន់​ពេលវេលា មាន​របៀបរៀបរយ​និង​ត្រឹម​ត្រូវ ។ បើ​អ្នក​ធ្វើការ​ឱ្យ​តែរួច​ពីដៃ នាំ​ឱ្យ​មាន​កំហុស​ច្រើន អ្នក​គ្រប់​គ្រង​បាត់បង់​ទំនុក​ចិត្ត និង​គិត​ទៅ​លើ​អ្នកក្នុង​ន័យ​អវិជ្ជមាន ។
  • ចំណេះដឹង​ទុក​សម្រាប់​ប្រើការ​មិន​មែន​ទុក​សម្រាប់​កំហែង​គេ ឡើយ ។
  • មិន​គួរ​សួរ​នាំ រំខានចៅ​ហ្វាយនាយ​ញឹក​ញាប់​ច្រើន​ពេក​ទេ​ គាត់​នឹង​យល់​ថា អ្នក​ជា​មនុស្ស​អសមត្ថភាព​ ចាំ​ទទួល​បញ្ជា ។
  • គួរ​ជួយ​កិច្ចការ​របស់​ចៅហ្វាយ​នាយទោះ ក្នុង​នាទី​ក្តី​ឬផ្ទាល់​ខ្លួន​ក្តី តាម​ដែលអាច​ធ្វើ​បាន ។
  • គួរ​ជៀស​វាង​ធ្វើ​ការ​ប្រៀប​ធៀប​ចំណេះវិជ្ជា និង​សមត្ថភាព​រវាង​អ្នក​គ្រប់​គ្រង ខ្លួន​អ្នក​និង​អ្នក​ដទៃ ។
  • មិន​គួរ​ប្រព្រឹត្ត​ខ្លួន​ក្នុង​ផ្លូវ​ទុច្ចរិត ឬ​អំពើអសីលធម៌ ឡើយ ។
  • ត្រូវ​ធ្វើ​ជា​មនុស្ស​ចិត្ត​ត្រជាក់​កុំ​បញ្ចេញ​កំហឹង​អាការៈ ក្តៅ​ក្រហាយ​ ស្រែកឡូ​ឡា​ ចង​គំនុំ អារម្មណ៍ ជាមួយ​ចៅ​ហា្វយ​ឬ​អ្នក​ដទៃ​ទៀត ។
  • បើ​មាន​អ្នក​បង្គាប់​បញ្ជា​ច្រើន​អ្ន​ក​ត្រូវ​ព្យា​យាម​ធ្វើ​ការ​ឱ្យ​អត់ធន ក្នុង​ការ​មិន​ពេញ​ចិត្ត​ខ្លះ​ៗ ដែល​កើត​ឡើង​កុំគោរព​ចៅ​ហ្វាយ​នាយ​ ណាម្នាក់​ដោយ​ចំពោះ​ហើយ​ធ្វើ​ព្រងើយ​កណ្តើយ រឹង​រួស​នឹង​បញ្ជា​ចៅ​ហា្វយ​ដទៃ ធ្វើ​បែប​នេះ​អ្នក​នឹង​ជួប​ការ​លំបាកនៅ​ថ្ងៃ​ក្រោយ ។
  • ត្រូវ​មាន​ទំនាក់​ទំនង​ជាមួយ​អ្នក​ធ្វើការ ក្រុម​គោល​ដៅ និង​ថ្នាក់​ដឹកនាំ​ ។ ធ្វើ​ខ្លួន​ជាម​នុស្ស​មិន​ចេះ​ប្រកាន់​ខ្លួន​តែ​ក៏​មិន​ត្រូវ​បណ្តោយ​ខ្លួន​ទាល់​តែ​ហួស​ហេតុ​​ពេក​ដែរ ។
  • ចូរ​បដិបត្តិ​ដូច​តទៅៈ ស្មោះត្រង់​មិត្ត​ភាព​និង​ភា​ព​ជាគ្នា​ឯង មាន​យុត្តិធម៌ ងាយ​ទាក់​ទង មិន​ឆាប់​ជឿងាយ​សម្តែង​ការ​ស្រឡាញ់​ មិន​គិត​តែប្រយោជន៍​ផ្ទាល់​ខ្លួន​ ចេះ លើក​ទឹក​ចិត្ត​ ការ​អាណិត អាសូរ ចេះ អាធ្យាស្រ័យ
  • ស្រឡាញ់​កិត្យានុភាព (​មានន័យ​ថា មិនឃើញដល់​លាភ​សក្ខារៈបន្តិច​បន្តួច មិន​ស៊ី​សំណូក​មិនប្រព្រឹត្ត​ទុច្ចរឹត​ មិន​ចង់បាន​របស់​អ្នក​ដទៃ )….។
  • ធ្វើ​ខ្លួន​ជាមនុស្ស​ មិន​តឹងរឹង និង​ប្រាកដ​ប្រជា​ហួស​ហេតុ​ ត្រូវ​ចេះ ញញឹម​ញ​ញែម រីករាយ​និង​មាន​អារម្មណ៍​ កំប្លែង​ នៅ​ពេល​ខ្លះ​ប៉ុន្តែ​មិន​ត្រូវ​ញឹក​ញាប់​ពេក​ទេ ។
  • ត្រូវ​និយា​យ​ស្តី​ឱ្យ​បាន​ច្បាស់​លាស់​ រាយ​ការណ៍ និង​សរសេរ​របាយ​ការណ៍ ឱ្យ​ទាន់​ពេល​វេលា និង​ត្រឹមត្រូវ ។
  • ត្រូវតាម​ដាន​គ្រប់​កិច្ច​ការ​ដែល​ដាក់​ឱ្យ​ធ្វើ​ត្រូវ​តាមដាន​ឱ្យ​ដឹង​ថា តើ​បានផល​ល្អ​ឬ មាន​ការ​រាំង​ស្ទះ ត្រង់ណា ?
  • ត្រូវ​ចេះសម្របសម្រួល មានន័យ​ថា ធ្វើ​ឱ្យ​រឿង​ធំ​ក្លាយ​ជាតូច ឬ​ឱ្យ​ស្ងប់​ស្ងាត់​ ។
  • ត្រូវ​ចេះសហការ​ធ្វើ​ការជាមួយ​គ្នា ។
  • ធ្វើជាមនុស្សចិត្តរឹងប៉ឹង​ មិន​ត្រចៀក​ស្រាល ឆាប់​ជឿ​គេ ..។
  • ព្យាយាម​ធ្វើ​ជាមនុស្សគំរូដល់​អ្នក​ធ្វើ​ការ​គ្រប់​គ្នា ។
  • ជា​និច្ច​កាល​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​ពង្រឹង​ចំណេះដឹង​ទូទៅ ឱ្យ​កាន់​តែ​ល្អ​ប្រសើរ​ ។
  • ក្នុងភាព​មិន​ច្បាស់​លាស់​ក្នុង​ការ​បំពេញ​កិច្ច​ការ​ ត្រូវ​ចេះ​សួរ​នាំ​ថ្នាក់​លើ​មិន​ត្រូវ​ធ្វើ​ទាំង​ងងឹត​ងងល់ ប៉ុន្តែ​មិន​ត្រូវ​ញឹក​ញាប់​ពេក​ទេ ។
  • បញ្ហា​ដែល​តែង​កើត​នៅ​កន្លែង​ធ្វើការ​គឺ បុគ្គលិក​វាយ​តម្លៃ​ថ្នាក់​គ្រប់​គ្រង​ថា អសមត្ថភាព​ក្នុង​គ្រប់​គ្រង​ដឹកនាំ ។
៣-បុគ្គលិក​លក្ខណៈអសកម្ម​របស់​អ្នក​គ្របគ្រងនិង​អ្នក​នៅ​ក្រោមបង្គាប់​បញ្ជា​មួយ​ចំនួនដែល​អ្នក​ជួប​ញឹក​ញាប់​នៅ​កន្លែង​ធ្វើការងារ​
  • មនុស្ស​ដែលមាន​លក្ខណៈ​អែប​អប​ពូកែ​យក​ចិត្ត​ចៅ​ហ្វាយ​នាយ​និង​ចូល​ចិត្ត​រាយ​ការណ៍​អា​ក្រក់​ពី អ្នក​ដទៃ​ដល់​ចៅហ្វាយ​នាយ ។
  • មនុស្ស​​ដែល​និយាយ​ច្រើន​តែ​ធ្វើ​តិច ចំណាយ​ពេល​វេលា​ច្រើន តែ​ទទួល​លទ្ធផល​ការងារ​បាន​តិច​តួច​អើពើ នឹង​ប្រយោជន៍ រួម​និង​ចូល​ចិត្ត​យក​មុខ​យក​មាត់ ។
  • មនុស្ស​ប្រកាន់​តែ​ការងារ​ក្នុង​នាទី ខ្វះ​ទឹក​ចិត្ត​ក្នុង​ការ​ជួយ​អ្នក​ដទៃ និង​អឆន្ទៈ ក្នុង​ការ​បំពេញ​ការងារ​ ។
  • មនុស្ស​មាន​សមត្ថភាព​តែ​ខ្វះ​ទឹក​ចិត្ត​និង​ភាព​អ្នក​ដឹកនាំ​គ្រប់​គ្រង ។
  • មនុស្ស​មាន​គំនិត​ពុក​រលួ​យ​មាន​លោក​ទស្សនៈអវិជ្ជមាន ទុទិដ្ឋិនិយម រឹង​ត្អឹង មិនចេះចែក​រំលែក​ចំណេះដឹង បទពិសោធ ដល់​អ្នក​ដទៃ ។
  • មនុស្ស​វាយ​ឬក​លើក​តំកើង​ខ្លួន​ឯង​ជ្រុល​និង​ក្រ​អឺត​ក្រទម ។​បុគ្គលដែល​មាន​លក្ខណៈបែប​នេះ​មិនសក្តិសម​ធ្វើ​ជាអ្នក​គ្រប់​គ្រង​ឬ អ្នក​តំណាង​ឱ្យ​បុគ្គលិកទេ ។
  • មនុស្ស​ឆេវឆាវ ងាយ​ប្រតិកម្ម ច្រណែនឈ្នានីស និន្ទាប្រាកដប្រជា និង​ប្រយ័ត្នប្រយែង​ជ្រុល។
  • មិនមាន​ការ​ទទួលខុស​ត្រូវ មិនយក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​នឹង​ការងារ​ធ្វើ​ការងារ​ឱ្យ​តែរួច​ពី​ដៃ ។
  • មនុស្សអត្តទត្ថភាព​គិត​ប្រយោជន៍ ផ្ទាល់​ខ្លួន ជាជាង​ប្រយោជន៍ សមូហភាព ។
  • មនុស្សមិនមាន​សមត្ថភាព​គ្រប់​គ្រាន់​ក្នុង​ការ​បំពេញការងារ​ មិនសក្តិសម នឹង​តួនាទី លេង​សើច​ច្រើន​។
  • មនុស្ស​មិនមាន​សមត្ថភាព​គ្រប់​គ្រាន់​ក្នុង​ការ​បំពេញ​ការងារ​មិនសក្តិសម​នឹង​តួនាទី លេង​សើច​ច្រើន​និង​មិនអាច​ពឹង​ពាក់​បាន ឬ មិនជាទីទំនុកចិត្ត​ជឿជាក់​ ។
  • មនុស្ស​មិនមាន​មនសិការ​ការងារ​និង​ស្រឡាញ់​ការងារ​មុត​មាំ ។
  • មនុស្ស​ដែលចូល​ចិត្ត​ប្រៀបធៀប​ទំហំ​ការងារ​និង​ប្រាក់​ខែ ហើយ​ចូល​ចិត្ត​រអ៊ូ​រទាំ​ពីការងារ​និង​រិះ​គន់​អ្នក​ដទៃ ពិសេស​ចំពោះ​អ្នក​គ្រប់​គ្រង ។
  • មនុស្សដែល​ប្រើ​អំណាច តួនាទី ទៅកំហែង​អ្នក​ដទៃ ពិសេស​ចំពោះ​អ្នក​ក្រោម​បង្គាប់ ។
  • មនុស្សទន់​ខ្សោយ​ផ្នែក​ផ្លូវ​ចិត្ត​ងាយ​ប៉ះ​ទង្គិច ផ្លូវ​អារម្មណ៍ ។
  • មនុស្ស​ដែល​មាន​ទំនុកចិត្ត​ខ្លួន​ឯ​ង​ជ្រុល និង​ខ្សោយ​ផ្នែក​ការងារ​ទំនាក់​ទំនង​ទាំង​ក្នុង​និង​ក្រៅ​ស្ថាប័ន ។
  • មនុស្សមិនមាន​គំនិត​អធ្យាស្រ័យ អាត្មានិយម​អត្តនោម័ត ប្រកាន់​គំនិត​ខ្លួន​ឯង ជាធំ និង​មិន​មាន​ចំណេះដឹង​ ផ្នែកចិត្តសាស្រ្ត មាន​ន័យ​ថា មិន​យល់​ពី​អារម្មណ៍ ផ្លូវចិត្ត​របស់​អ្នក​ដទៃ ឬ អ្នក​នៅ​ក្រោម​បង្គាប់​បញ្ជា ។
  • មនុស្ស​មិនមាន​ការទទួល​ខុសត្រូវ​យក​តែ​រួច​ខ្លួន ឧទាហរណ៍​ដូចជា ដើម្បី​ផ្គាប់ចិត្ត​ថ្នាក់​លើ បង្ខំបុគ្គលិក​ក្រោម​បង្គាប់ ធ្វើការងារ​លើស​បន្ទុក ដោយមិនយល់​ពី​ទុក្ខ​លំបាក និង​ស្ថាន​ភាព​អ្នក​នៅ​ក្រោម​ការ​បង្គាប់​បញ្ជា ពោល​គឺ​មិន​មាន​ភាព​ ឆ្លាត​វៃ ខាង​អារម្មណ៍ក្នុងការ​គ្រប់​គ្រង​ដឹកនាំ ។
  • មនុស្សដែលនិយម​វាយ​តម្លៃ និង​ឱ្យ​តម្លៃ​អ្នក​ដទៃ​ឬ​បុគ្គលិក​តាមរយៈ​អារម្មណ៍ផ្នែក​ទំនាក់​ទំនង ជាជាង​លទ្ធផល​នៃការ​បំពេញ​ការងារ​ ។អ្នក​គ្រប់​គ្រង​មិន​គួរ​ប្រណិបត្តិបែបនេះ​ឡើយ​ព្រោះ វា​នឹង​ធ្វើឱ្យ​បុគ្គលិក​ក្រោម​ឱវាទបាត់បង់​ទំនុក​ចិត្ត អាក់​អន់​ចិត្ត​ និង​មានភាពរកាំ​កូស​ផ្លូវចិត្ត ។
  • អ្នក​គ្រប់​គ្រង​ដែល​អសម្ថភាព​ក្នុង​ការ​រក្សាតុល្យភាព​នៃល្បឿន​និង​ទំហំការងាររបស់​បុគ្គ​លិក​ក្រោម​បង្គាប់​ឱ្យមាន​ភាព​រលូត​អភិវឌ្ឍន៍ទៅមុខល្អ ដោយមិនគួរ​បណ្តោយ ឱ្យ​បុគ្គលិកខ្លះ​មាន​​ការងារ​ច្រើន​ឯខ្លះ​មានតិចតួច​និង​ទំនេរ​ច្រើន​នោះ​ទេ ។អ្នក​គ្រប់​គ្រង​មិនគួរ​បង្ក​បញ្ហា​​ បង្កើន​ភាព​ស្មុគ​ស្មាញ​ឬ​ភាព​រាំង​ស្ទះ​ ការងារ​ដល់​បុគ្គលិក​ក្រោម​បង្គាប់​ឡើយ គួរ​ប្រើ​ភាព​វៃឆ្លាត​របស់ខ្លួន​ក្នុងការ​ដឹកនាំ​ការងារ​ជំរុញ​លើក​ទឹក​ចិត្តការងារទើប​ប្រសើរ​ជាង ។អ្នក​ដឹកនាំមួយចំនួន​ប្រកាន់​ស្តង់​ដារ​ការងារ​ខ្ពស់​ពេក​ ហើយ​អើពើ​ពី​ផល​ប្រយោជន៍ និងធនធាន​ដែល​ផ្តល់​ជូន​បុគ្គលិក​ក្រោម​បង្គាប់​ឬ​ឆ្លុះបញ្ចាំងសមត្ថភាព លទ្ធភាពខ្លួន​ឯង ជាមួយ​ការងារ​ចាត់​តាំង ។ការណ៍នេះ នាំ​ឱ្យការងារ​មិន​ជោគជ័យ​ឡើយ ។​អ្នក​ដឹកនាំ​ខ្លះ​ទៀត​ប្រើ​រូបភាព​គ្រប់​គ្រង​ដឹក​នាំ​បែប​ចំឡង​គ្នា ។ ឧទាហរណ៍ បើអ្នក​គ្រប់​គ្រង​ជាន់​ខ្ពស់​ដាក់​សម្ពាធកា​រងារ​ខ្លាំង​ឬជះអារម្មណ៍ដាក់​អ្នក​គ្រប់​គ្រង អ្នក​គ្រប់គ្រង​ក៏ដាក់​បន្ត​ដល់​អ្នក​ក្រោម​បង្គាប់​បញ្ជា​ជាហេតុ​ធ្វើ​ឱ្យ​បរិយាកាស​ការងារ​អាប់​អ៊ួរ​ក្នុង​ស្ថាប័នទាំង​មូល ។ការណ៍នេះ​មិន​គួរ​បង្ក​ឱ្យ​ក្លាយ​ជាជម្ងឺ​ឆ្លង​ឡើយ ព្រោះ​ភាគ​ច្រើន​វាផ្តល់​ភាព​អវិជ្ជមាន​ដល់​កន្លែង ការងារ​ច្រើន​ជាង ។​អ្នក​ដឹកនាំ​ដែល​ល្អ និងមាន​ភាពឆ្លាត​វៃ​គួរ​តែ​ប្រើ​ការ​លើក​ទឹក​ចិត្ត​បុគ្គលិក​ក្នុងការបំពេញ​ការងារ ច្រើនជាង​ប្រើបា្រស់​រូបភាព​នៃការ​កំហែង -គេ​មិន​គួរ​ប្រើ​ប្រាស់​រូបភាព​ធ្វើ​ឱ្យ​អ្នក​ក្រោម​បង្គាប់​បញ្ជា​ខ្លប​ខ្លាច មុនការគោរពឡើយ ។ អ្នក​គ្រប់គ្រង មិនមែន​ចាំ​តែ​ចាប់​កំហុស​បុគ្គលិក​ឬ​បណ្តែតបណ្តោយ ឱ្យ​បុគ្គលិក​ធ្វើតាម​តែ​អំពើ​ចិត្ត​នោះ ទេ គួរ​តែ​រិះ​រក​វិធី​ធ្វើ​ឱ្យ​បុគ្គលិក​មាន​ការ​អភិវឌ្ឍរីកចម្រើន​និង​បរិយាកាស ការងារ​ល្អ​ប្រសើរ ។
សន្និដ្ឋាន
ជារួម​រាល់​គំនិត​ខាងលើ​ គ្រាន់​តែ​ជា​ទស្សនៈទាន ដើម្បី លើក​កម្ពស់​បរិយាកាស ការងារ​ឱ្យ​មាន​លក្ខណៈ​ល្អប្រសើរ​ទាំង​ផ្នែក​ទំនាក់​ទំនង​ការងារ​រវាងបុគ្គលិក​និង​បុគ្គលិក​ និង​ប្រជាជន​-បុគ្គ​លិក​និង​អ្នក​គ្រប់​គ្រង និង​ប្រសិទ្ធភាព គុណភាព​នៃការ​បំពេញ​ការងារ​ ។​គោល​គំនិត​សំខាន់​នៃ​អត្ថបទនេះ​គឺ​លាត​ត្រដាង​បង្ហាញ​ចំណុច​អសកម្មមួយ​ចំនួន​ក្នុង​ការបំពេញ​ការងារ​សំដៅ​ដើម្បី​យក​ទៅ​អភិវឌ្ឍ​កែលម្អ និង​អនុវត្ត​ក្នុង​ការបំពេញ​ ឱ្យ​មាន​ជោគជ័យដោយ​ឈរ​លើគោល​ការណ៍ចិត្តសាស្រ្ត​ការងារ​និង​ស្មារតី​ភាតរភាព​ ។
រៀបរៀង​ដោយៈ ចៅ​ ឧស្សាហ៍ គ្រូបង្រៀន​កម្រិតឧត្តមPTTC Svay Rieng
ឯកសារយោង
សៀវភៅ​ចិត្តវិទ្យា​ក្នុងការ​គ្រប់​គ្រង​កែវ ហ៊ង ១៩៩៣

No comments:

Post a Comment

សូមផ្តល់ជាមតិយោបល់នៅចំណុចនេះ!